1. Öncelikle, nafaka denen şey sadece kadına verilmiyor. Eşin durumu daha iyiyse erkek de faydalanabiliyor
2. Ancak, daha çok kadınlar alır. Çünkü, biten evlilikler en çok kadını olumsuz etkiler
3. Kısa ya da uzun süreli evlilik olması veya çocuk olup olmaması fark etmez. Süresiz nafaka kadının en doğal hakkıdır
4. Boşanma sonrası yoksulluğa düşme ihtimali en çok olan taraf kadın tarafıdır
5. Süresiz nafaka konusu çarptırılmaktadır. Ömürlük nafaka değil kadının yoksulluk durumunu giderene kadar verilen nafakadır. Bu süre değişebilir
6. Boşanan erkek kadının asgari yaşamsal ihtiyaçlarını maddi olarak karşılamak zorundadır. Altı üstü verdiğiniz üç kuruş para. Jeff Bezos olsanız yaygaranızı anlarız da...
7. Toplumumuzda boşanan erkekle boşanan kadına maalesef aynı gözle bakılmamaktadır. Boşanan kadınlar çevre baskısına daha çok mağdur kalır
8. "Dul kadınsın. Bir ihtiyacın olursa ara" tarzı tacizlerle çok fazla karşılaşmakta, bu durum çalışma hayatlarında da gerçekleşmektedir
9. Süresiz nafaka almak kadının güçsüz, sığıntı veya bazılarının deyimiyle "kene" oldukları anlamına gelmez
10. "Kadın nafakayı yeni sevgilisiyle yiyor" diyen kendini bilmezlere de seslenmek lazım. SİZE NE???
11. Boşanan kadın bir daha aşık olmaz, sevemez. Evlenmesi lazım hemen diye de bir kaide yoktur
12. Maalesef ikinci eşler de nafakaya karşı. Ama, empati yapmalarında fayda var. Bir kadın olarak aynı durum sizin de başınıza gelebilir. Köstek değil destek olmanız lazım
13. Bir kadın her şeyini bırakıp sizin eşiniz olmayı tercih ettiğinde ve geleceğini size bağladığında çocuk olmasa bile o kadına süresiz destek vermek kendine erkek diyen herkesin yükümlülüğüdür
14. Kadının nafaka hakkının kaybolması maalesef mutsuz evliliğine devam etmeye mecbur bırakılması anlamına gelmektedir
15. Tüm bu sosyal ve ekonomik durumlar içerisinde kadınlara verilen süresiz nafakanın iptalini konuşmak yerine kadınların nasıl daha müreffeh bir hayat yaşaması gerektiğini konuşmamız gerekmektedir