Merkel'in görüşleri şu şekilde:
”18 Şubat’ta yapılan zirvede AB ülkeleri sınırların korunması, Türkiye-AB işbirliği ve NATO’nun devreye girmesi konusunda ortak tavır aldı. Ancak bir çoğu bunun olacağına inanmıyor. Böyle yaklaşıldığı sürece çözüm olmaz. Ben tüm gücümle bunun gerçekleşmesi için çalışıyorum. Türkiye’nin NATO’nun devreye girmesi, sınırların korunması ve Frontex ile işbirliği konusunda taahhüdü açık. Bu Türkiye’nin çözüm konusunda attığı büyük bir adım. Sınırların korunduğu görününce, Türkiye’nin yükünün hafifletilmesi için sığınmacı alınması fikrine sıcak bakılacaktır. Ben doğru bulduğum bu yolun sürdürülmesinden yanayım. Belki yavaş ilerliyor ama önemli adımlar atıldı. 3 milyar euro bulundu, ilk projeler devreye giriyor. Ege’de sınırların korunması için işbirliği yapılıyor. Bir taraftan Türkiye’ye seninle anlaşma yapıyorum ama, olacağına inanmıyorum. Bu nedenle de kendi çözümümü arıyorum demek doğru değil”