114.253 gösterim
190,00 viral puan

10 Maddede ABD'de Başkanlık Seçimleri Nasıl Yapılıyor?

H. Atakan Keskin merak edilen bu konuyla ilgili Twitter hesabından gerekli bilgileri vermiş. İşte, ABD'de başkanlık seçimleri için izlenen yol.
CanOlgan 08.11.2016 saat 12:57
  1. 1. ABD’nin tüm seçim sistemi TR de Barajlı D’Hont sisteminin tam zıttı olan, tabiri caizse ‘’Kazanan Hepsini Alır’’ sistemi üzerine kurulu

  2. 2. Her eyalet, yaklaşık 700K kişilik bölgelere ayrılmıştır ve her bölgeye 1 tane temsilci düşer. ABD genelinde toplam bölgelerin sayısı 435tir

  3. 3. ABD nin çift meclis sisteminin ‘’House of Representatives’’ ini bu temsilciler oluşturur ve 435 tane üye vardır. Bölgelerini temsil ederler

  4. 4. Meclisin 2. Kısmı da Senato dur ve eyalet başına 2 senatör düşer. Toplam 100 tane Senatör vardır. Eyaletleri temsil ederler

  5. 5. Başkanlık seçimlerinde de aynı sistem kullanılır.Her eyaletin temsil ettiği bölge sayısına eşit seçiciler kurulu üyeleri vardır

  6. 6. 435 (House)+100 (Senato) +3 (Washington DC) = 538 tane seçici kurul üyesi. Yarısından fazlasını alabilen (enaz 270 üye) seçimi kazanıyor

  7. 7. Bizim sistemimizin aksine ABD de bir aday 39 eyalette sıfır çekip sadece bu eyaletleri kazanırsa seçimi kazanabiliyor

  8. 8. 2000’de Al Gore yaklaşık yarım milyon daha fazla oy alıp sadece 266 üye toplayabildiği için kaybetmişti

  9. 9. Amerikan halkı Trump veya Hillary nin seçtiği bu kurul üyelerine oy veriyor-direk adaylara oy vermiyor

  10. 10. Eyalette en çok oyu olan o eyaletin tüm kurul üyelerini almış oluyor. Maine ve Nebraska hariç. Onlar oyları bölgelere bölüyor

  • Şu an haberi okuyan: 1 kişi var
  • Facebook: 109.168 gösterim
  • Twitter: 733 gösterim

  • Toplam Viral: 109.953 gösterim
  • Toplam Seed: 600 gösterim
  • Toplam Direkt: 3.700 gösterim
  • Viral Puan: 190,42