8. "Türkiye bir darbe girişimini sonuçsuz bıraktı. Net bir şekilde darbecilere darbe yaptı"
Biz beklerdik ki, Paris'te, Charlie Hebdo olayından sonra bütün dünya liderleri koşarak oraya gitti. Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı dahil. Biz gelişmiş demokrasilerden beklentimiz, buraya gelip bizimle dayanışmasını göstermesiydi. Haydi bunu yapamadı. Bu darbeyi hemen şiddetli şekilde kınamak ve Türkiye demokrasisinin başarısını bizlerle paylaşmak, dayanışmayı en açık şekilde göstermesini beklerdik. Bunu yapanlar şüphesiz oldu. İsimlere girecek değilim. Ama bazı dostlarımız ne yazık ki, başka bir bakış açısını benimsediler. Nedir o bakış açısı. Darbe girişimini görmezden gelip darbecilerin hukuk ve adaletle yargılanıp yargılanmayacağı konusunu tartıştılar. Bu bizi çok üzdü. Suç işleyen, halkın iradesiyle seçilmiş bir hükümeti yok etmeye çalışan terör gruplarının hakkını, milletin hakkından daha fazla savunma gayreti bizi üzdü. Bunu samimiyetle sizlerle paylaşmak istiyorum